KENELLE?

Kenelle hotjooga sopii

Tulijoogan perustunti Tulijooga HOT sopii lähes kaikille. Sarja on hyvin dynaaminen, kuntoa kohottava ja se palauttaa kehoa takaisin sen oikeaan linjaukseen. Sarja on suurin piirtein sama jokaisella harjoituskerralla, joten se tulee tutuksi ajan myötä. Et tarvitse aiempaa joogakokemusta voidaksesi osallistua tunnille. Aloittelijat ovat lämpimästi tervetulleita. HOT FLOW POWER YOGA sopii myös kaikille, mutta on temmoltaan nopeampi ja suulliselta ohjeistukselta vähäisempi kuin perustunti. Jos olet täysin uusi joogassa, niin voi olla hyvä tulla ensin Tulijoogan perustunnille (Tulijooga HOT) ja sitten kun asanat tulevat yksityiskohtaisemman ohjauksen kautta paremmin tutuiksi niin ottaa mukaan Voimajooga. Tämä ei ole mitenkään välttämätöntä, voit tietysti tulla suoraan myös voimajoogaan. Tarkemmat tuntikuvaukset löydät täältä.

Hot jooga-harjoitus avaa kehoa ja lämmön vaikutuksesta keho venyy myös paremmin. Tämä onkin monelle positiivinen yllätys, sillä nopea edistyminen ja notkeuden lisääntyminen ovat yleensä huomattavia, varsinkin alkuvaiheessa. Myös miehet ovat lämpimästi tervetulleita mukaan ja Tulijoogassa onkin jo mukavasti myös miehiä tunneilla. Tulijoogassa ei tarvitse olla valmiiksi notkea tai osata mitään liikkeitä ennestään. Opettajan avustuksella kaikki pysyvät hyvin mukana. Hot jooga -harjoitus  auttaa myös muissa urheilulajien harrastamisessa.

Joogassa etsitään tasapainoa - vahva keho, joka ei ehkä ole niin notkea saa lisää notkeutta ja notkea keho taas lisää voimaa ja vahvuutta. Tule rohkeasti kokeilemaan!


Kenelle hotjooga ei sovi

Hot joogaa ei suositella uutena harrastuksena, jos olet raskaana. Jos olet harjoittanut aiemmin aktiivisesti hot joogaa, voit tulla mukaan ensimmäisen raskauskolmanneksen jälkeen. Kuuntele kehoasi ja tarkista asia myös lääkäriltäsi. Huoneen lämpö noin +38 astetta auttaa kehoa venymään ja avautumaan, jota myös raskauden aikana erittyvät hormonit tekevät. Sen vuoksi voi olla parempi valita toinen joogamuoto, jossa lämpö ei ole niin voimakas. Huom! Jokainen harjoittelee omalla vastuullaan. Mikäli epäilet terveydessäsi olevan esteitä harjoitukselle, tarkista asia lääkäriltäsi.

 

Tulijoogan saliin mahtuu noin 35 joogia hikoilemaan. Asanoiden välissä on ihana saada pieni lepohetki.